dinsdag 26 december 2017

Boodschap van algemeen nut #1


Koude kalkoen...
Het is toch iets wat je liever niet op je bord krijgt in deze feestelijke periode, maar wel op je pc.

Cold Turkey is een programma dat websites kan blokkeren ten voordele van je produtiviteit. Je hoeft enkel een lijst te maken van de meest afleidende websites en het programma doet de rest. Als student zonder discipline vind ik dat natuurlijk superhandig. Eindelijk heb ik een manier om mezelf tegen te houden. Nu kan ik niet meer de hele dag op Facebook mijn tijd zitten verdoen.

Wat trouwens nog leuk is, is dat het programma ook nog leuke, inspirerend quotes toont wanneer je toch een momentje van zwakte hebt en naar die tijdvretende sites gaat.

Ik wou dit delen, omdat dit een goede oplossing is voor de concentratieproblemen die ik heb. Het is niet dé oplossing. Het doet niets tegen apps (tenzij je 100 euro per jaar betaald), het doet niets tegen afleidingen buiten je computer, en misschien nog het grootste probleem: je moet zelf op de knop drukken om de websites voor een paar uur te blokkeren. Maar het helpt wel. En dat is het belangrijkste.

It does not matter how slowly you go as long as you do not stop. - anoniem

2 opmerkingen: